אופטימיזציה למנועי חיפוש מקומיים

חיפוש מקומי

אופטימיזציה למנועי חיפוש מקומיים הוא ענף של קידום אתרים המתמקד באופטימיזציה של אתר שניתן למצוא בתוצאות חיפוש מקומיות.

חיפוש מקומי מקיף את כל מונחי החיפוש המקומיים, כגון:

עורכי דין בסביבה
רופאים לידי
עורכי דין ב- [שם עיר]
רופאים ב- [שם עיר]

דוגמא : ניתוק קודן לרכב בתל אביב


בעיקרון, SEO מקומי הוא תהליך אסטרטגי המתמקד בהדגשת מאמצי האופטימיזציה של עסקים מקומיים.

חלק ממאמץ זה, הוא אופטימיזציות של התוכן ובניית הקישורים אשר כולם מתוך כוונה מקומית וממוקדת.

מדוע חיפוש מקומי חשוב

להלן מספר נתונים סטטיסטיים שמוכיחים עד כמה חשוב חיפוש מקומי חשוב לעסקים:

50 אחוז מהאנשים שעשו חיפוש מקומי בטלפון שלהם הלכו לחנות פיזית תוך יום אחד.
34 אחוזים שעשו את החיפוש שלהם במחשב או טאבלט עשו את אותו הדבר.
18 אחוז מחיפושים מקומיים לנייד מובילים למכירה תוך יום אחד.
60 אחוז מהמבוגרים האמריקאים מבצעים חיפושים אחר שירותים מקומיים או מידע על מוצרים בטאבלטים וסמארטפונים.
50 אחוז מהמחפשים בטלפונים הניידים שלהם שמבצעים חיפושים מקומיים מחפשים דברים כמו כתובת עסק מקומית.
78 אחוזים מחיפושים מקומיים במכשיר נייד מסתיימים ברכישות שמתבצעות במצב לא מקוון.
71 אחוז מהאנשים שנסקרו אמרו שהם מחפשים את מיקום העסק כדי לאשר את קיומו לפני שהם יוצאים לשם לביקור ראשון.
1 מכל 3 חיפושים בסמארטפון נערך רגע לפני שהגיע לחנות.
97 אחוז מהצרכנים חיפשו באופן מקוון עסקים מקומיים בשנת 2017, כאשר 12 אחוזים חיפשו עסק מקומי באינטרנט בכל יום.

מי מרוויח מקידום אתרים מקומי ומדוע?

אם מעולם לא עשית קידום אתרים מקומי, הנה סוד קטן: אחד היתרונות הגדולים ביותר של קידום אתרים מקומי עבור לקוחות אלו הוא שגוגל מציגה כפתור שיחה ישירות בתוצאות החיפוש המקומיות בטלפונים ניידים.

כך שכאשר לקוח פוטנציאלי שולף את הטלפון שלו ומחפש למשל"עורך דין מסוג", הוא יראה תוצאות ממוקדות עבור מיקומו הספציפי.

כאשר נעשה נכון, SEO מקומי ידחוף את עורך הדין לראש תוצאות החיפוש של אותו מיקום, והקריאה לפעולה הדומיננטית היא כפתור "התקשר אלינו".

מי לא ירוויח מקידום אתרים מקומי?

עסקים כמו חנויות מסחר אלקטרוני , עסקים שלא רוצים לשתף את המידע המקומי שלהם ומוכרים מקוונים פרטיים שרוצים לשמור על פרטיות המידע שלהם הם ככל הנראה לא מועמדים גדולים לשירותי קידום אתרים מקומיים.

מהם החלקים החשובים של קידום אתרים מקומי?

כשמדובר ב- SEO מקומי, זה לא כל כך שונה מ- SEO אורגני – מחקר מילות מפתח, תוכן, קישורים, וקידום אתרים טכני באתר. אלמנטים אלה חשובים בכדי להתאים את אתר האינטרנט שלך ולתעשייה הכוללת שלו, על מנת להתעלות על התחרות ב- SERP.

עם זאת, כאשר מבצעים אופטימיזציה לחיפוש מקומי, חלקים אלה מכילים יותר מוקד מקומי המתמקד בחיפושים שאנשים מבצעים באזור המיידי המקיף את העסק (למשל, שמות עיר מקומיים).

מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח עבור קידום אתרים מקומי לא שונה ממחקר רגיל, אם כי היבטים מסוימים מעט שונים זה מזה.

כיום, נתונים סטטיסטיים מראים כי לאנשים יש גישה רבה יותר למכשירים כמו סמארטפונים, Amazon Echo ו- Google Home. מכשירים אלה סוללים את הדרך לחיפוש קולי להיות אחד הדרכים העיקריות לביצוע חיפושים מקומיים.

קל יותר לומר "למצוא רופא בקרבי" או "למצוא אינסטלטור בקרבי" לרוב האנשים מאשר להקליד. לפיכך, אין זה מפתיע לראות עלייה בשאילתות מקומיות המבוססות על חיפוש קולי בשיחה.

אם הענף שלך מכוון שירות, נסה וריאציות של מילות מפתח הכוללות שאלות.

הכלי לחקר הנושאים של SEMrush, Keyword.io ו- AnswerThePublic מספקים דרכים לראות שאלות שאנשים מחפשים יחד עם נפח החיפוש שלהם.

זוהי דרך מצוינת למקד מילות מפתח שיש להן כוונה מקומית.

אם התעשייה שלך היא עסק מקומי בתחום לבנים וטיט, הקשורה לשירותים, כמו מסעדה או עורך דין או עורך דין, נסה וריאציות של מילות מפתח שיש להן נימת שיחה ומיקוד.

אתה עשוי להיות מופתע מנפח החיפוש שתוכל להשיג כשאתה מבצע מחקר מילות מפתח בדרך זו.

חשיבות התוכן למאמצי SEO המקומיים שלך

לתוכן עם מיקוד מקומי יש חשיבות משמעותית למאמצי קידום אתרים מקומיים.

עם זאת, רק כתיבת תוכן בצורה ארוכה לא בהכרח תניב תמיד את התוצאות הטובות ביותר.

הכל תלוי באופי התוצאות של השאילתה שלך, והאם התוכן הזה מתאים לכוונת המשתמש שמאחורי השאילתה בצורה הטובה ביותר. ז כתיבת תוכן מקומי בהתאמה אישית עם כל הגורמים הללו תעזור לך להשיג את התוכן האיכותי שגוגל רוצה להחזיר לתוצאות מקומיות מסוימות.

מאמרים נוספים